Шацька селищна територіальна громада

Офіційний сайт

Закон про мову: що потрібно знати споживачам

Дата: 18.02.2021 17:15
Кількість переглядів: 718

Фото без опису

Від 16 січня 2021 року набула чинності стаття 30 закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної».

Вона говорить, що мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова. Тому інформація про товари та послуги на території України має надаватися у першу чергу українською.

Просимо читачів ознайомитися з рекомендаціями стосовно дій споживача при встановленні факту порушення визначених законодавством мовних вимог в частині ненадання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію.

Забезпечення прав споживача, його законних інтересів стосовно отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію (товари, роботи, послуги), її кількість, якість, асортимент, виробника (виконавця, продавця) вимоги до маркування передбачено статтею 15 Закону України «Про захист прав споживачів» а саме, інформація про продукцію надається державною мовою.

Забезпечення виробником, імпортером супроводження продукції відповідними інструкціями та інформацією про безпечність, зареєстроване комерційне найменування та торговельну марку, контактну поштову адресу, передбачено Технічними регламентами на певний вид продукції та Законом України «Про державний ринковий нагляд та контроль нехарчової продукції».

У випадку порушення прав в частині ненадання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію та відсутності на продукції маркування згідно із законодавством про мову, споживач має право звернутися до господарюючого суб’єкта для отримання пояснень щодо інформації про продукцію, а також звернутися із відповідною заявою до територіального органу Держпродспоживслужби.

Заява (звернення) повинна містити інформацію про порушення, що спричинило шкоду правам та законним інтересам споживача.

У зверненні зазначити найменування суб’єкта господарської діяльності (ФОП, ТзОВ, тощо), адресу здійснення господарської діяльності, копію чеку (квитанції) про оплату, інші матеріали що підтверджують такі порушення (за наявності). Письмове звернення може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

Обгрунтоване звернення споживача, надання підтверджуючих матеріалів є підставою для проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) Головним управлінням Держпродспоживслужби у Волинській області.

Контактна інформація для надсилання звернень: 

Головне управління Держпродспоживслужби у Волинській області
вулиця Поліська Січ, 10, Луцьк, Волинська область, 43000
E-MAIL: post@voldpss.gov.ua
ТЕЛЕФОН: +38(0332) 72-93-81, 77-24-04.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь