Шацька селищна територіальна громада

Офіційний сайт

Найголовніше про житлову субсидію

Дата: 02.02.2024 11:56
Кількість переглядів: 661

Фото без опису

У ЦЕНТРІ НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ ШАЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ РОЗПОЧАТО ПРИЙОМ ДОКУМЕНТІВ НА ПРИЗНАЧЕННЯ ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ

Фото без опису

У зв’язку з численними запитаннями з цього приводу розглянемо найголовніше про житлову субсидію.

Що таке субсидія і кому вона призначається

Житлова субсидія - це адресна державна соціальна допомога сім’ям, які не можуть самостійно платити за житлово-комунальні послуги. В Україні субсидія надається домоволодінням, які витрачають на оплату житлово-комунальних послуг понад 15% сумарного сімейного доходу (а не усім без винятку пенсіонерам). Рішення про призначення субсидії (або про відмову) приймає Пенсійний фонд, враховуючи всі тонкощі та сімейні обставини конкретної сім’ї.

Подати заяву на призначення субсидії можна в будь-який день року (не обов’язково у перші дні січня) у Центр надання адміністративних послуг, до старости свого старостинського  округу,  органи Пенсійного фонду або онлайн на порталі «ДІЯ». Призначається субсидія на одного члена сім'ї, який подавав заяву і розраховується індивідуально.

Оформити субсидію можна за місцем реєстрації місця проживання або фактичного проживання, якщо сім'я живе в орендованому житлі на підставі договору.

Хто не має права на субсидію

Підставою для відмови у наданні субсидії є:

  • Наявність заборгованості за комунальні послуги терміном 3 місяці і більше.
  • Наявність хоча б одного повнолітнього члена домогосподарства, який не навчається, не працює і не стоїть на обліку як безробітний.
  • Якщо площа квартири становить понад 130 кв.м, а площа будинку - понад 230 кв. м (не стосується багатодітних сімей).
  • Володіння транспортним засобом віком менше 5 років, або двома чи більше транспортними засобами віком менше 15 років (за винятком мопедів і велосипедів).
  • Якщо сім'я не повернула субсидію, яка була виплачена понад належне.
  • Якщо у когось із домогосподарства відкрито депозит на суму 100 тисяч гривень і більше.
  • Якщо протягом року до звернення за субсидією хтось із членів домогосподарства робив покупку на суму понад 50 тисяч гривень (за винятком витрат на лікування та купівлі валюти).
  • Якщо хтось із сім'ї має заборгованість по аліментах терміном 3 місяці і більше.

Рішення про відмову в призначенні субсидії приймає Пенсійний фонд.

Які документи потрібно зібрати, щоб подати заяву на субсидію

Для подання заяви на субсидію потрібно надати документи:

  • Паспорт та РНОКПП заявника
  • Паспорти та РНОКПП (або їх копії) усіх зареєстрованих у будинку осіб (незалежно від місця їх фактичного проживання) а також членів сімей цих осіб (чоловік, дружина, неповнолітні діти) незалежно від місця їх проживання та реєстрації
  • Рахунок на оплату електроенергії (за будь-який місяць)
  • Газова книжка (при наявності)
  • Акт обстеження матеріально-побутових умов сім’ї/фактичного місця проживання (за потреби підтвердити не проживання у будинку когось із зареєстрованих осіб)
  • Договір про вивезення твердих побутових відходів (якщо є)
  • Договір на водопостачання та водовідведення (якщо є)
  • Довідка про рахунок з банку у разі бажання, щоб виплати здійснювались на банківський рахунок.

Заява та декларація формується автоматично після внесення необхідної інформації та підписується заявником.

Які доходи враховуються для розрахунку субсидії

  • заробітна плата;
  • грошове забезпечення військовослужбовців;
  • пенсія;
  • стипендія, зокремаі із сумою її індексації, нарахованої відповідно до закону (крім соціальної стипендії, яка надається дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа);
  • соціальні виплати, які призначаються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення;
  • допомога по безробіттю, інші страхові виплати, які призначаються фондами соціального страхування;
  • грошові перекази, отримані з-за кордону;
  • дивіденди від цінних паперів;
  • інші доходи, відомості про які отримано від Державної податкової служби України і Пенсійного фонду України, а також доходи, які задекларовані особою. 

Чи вноситься в декларацію інформація про осіб, що зареєстровані у будинку, але фактично в ньому не проживають

До заяви та декларації потрібно внести інформацію про всіх зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, а також про членів сім’ї цих осіб (чоловік, дружина, неповнолітні діти) незалежно від місця їх проживання та реєстрації.

Чи можна втратити субсидію, якщо сім’я зареєструє місце проживання у своєму будинку ще одного мешканця?При зміні складу домогосподарства протягом 30 днів потрібно поінформувати Пенсійний фонд України і знову подати заяву та декларацію.Новий пакет документів розглядатимуть як нове звернення щодо отримання субсидії. Тобто, не варто намагатися маніпулювати  даними, як от, зняти з реєстрації місця проживання працездатних осіб з будинку, подати заяву на субсидію і тоді зареєструвати назад. Будьте відповідальними, аби не довелося повертати кошти за понаднормове нарахування субсидії!

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь